15 oktober 2009

Lange fietstochten en wandelingen. Startpunt Nijmegen.
De Ooypolder, de uiterwaarden van de waal, de stuwwal,
het Reichs Wald, de Maasduinen. Wat is het er mooi.
Zon en regen ik zit op de fiets of banjer door de modder
langs de Waal. De zon komt op, of hij gaat rood onder,
een eenzame boom in de mist, toch maar eens foto's maken.
Takken, stenen, botten, veren, gemummificeerde vogeltjes
en padden, van alles sleep ik mee. Mijn atelier raakt vol.
De natuurvondsten zijn al 'kunst' daar wil ik niets aan
veranderen. Assemblages. Grote organische lijntekeningen
ontstaan en vormen samen met al de struinobjecten mijn
nieuwe struinkunst project.

2006. De stadswaard, Jacco, het Natuurmuseum Nijmegen,
we komen elkaar tegen. Ik haak in bij de tentoonstelling'
Struinen in de Stadswaard. ( Jacco schrijft hier over in de
Gelderlander en maakt een promotie video) Ellis en Casper,
een uitnodiging, struinkunst in de SNS bank aan het
Keizer Karel plein in Nijmegen.

Het enthousiasme waarmee ik tassen vol nieuwe vondsten
mee naar huis sleepte is nu veranderd in kijken, verwonderen
en heel selectief iets meenemen. Heb je echter de struinkoorts
te pakken.............. ik geniet er dagelijks van.

Struin-workshops i.s.m. het Natuurmuseum, het Dijkmagezijn
te Bemmel en vereniging Nederlands cultuurlandschap
( voormalige Das en Boom ) te Beek-Ubbergen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten